Kassa error gekoppelde kassalade
Hieronder vind je de meest voorkomende storingen met de kassalade:
1. De kassalade gaat niet open na een contante betaling
De kans is groot dat de kabel er niet of niet correct in zit. Op de kabel tussen de kassalade en de kassa zit aan beide uiteinden een wit label met tekst erop. De kant waarop “CASHDRAWER” staat moet in de kassalade, de kant waar “PRINTER” op staat moet in de kassa (en niet in de printer, dit is zeer belangrijk!).
Heb je geverifieerd dat de kabel correct zit? Vraag of ze een klik horen als ze een contante betaling doen. Een klik wijst op het correct aansturen van de kassa. Als dit het geval is en de lade gaat toch niet open, dan kan het zijn dat:
- De kassalade op slot zit. Laat deze openmaken met het sleuteltje.
- De kassalade geforceerd zit. Dit kan komen doordat er een andere lade insert in gedaan is, er iets uitsteekt in de lade waarop deze niet open wilt. Je kan proberen met een lang plat voorwerp het klemmende gedeelte te verwijderen. Als uiterste kan de lade op z’n kop worden gelegd en de vier poten verwijderd worden met een kruiskop en de lade opengemaakt worden.
2. De kassalade is gestolen/inbraak?
In dat geval moet er een nieuwe kassalade worden verstuurd.
3. Kan een andere kassalade dan die van Easy Payments worden aangesloten?
Nee, dat kan niet.
4. Moet de kassalade elke keer dicht voor de volgende transactie?
Nee, dat hoeft niet.
5. Kan de “OPEN LADE” knop weggehaald worden?
Ja, dat kan via de beheeromgeving ‘Klantinstellingen > Instellingen’. Onder ‘Algemene terminal instellingen’, kies naast ‘Toon kassaladeknop op kassa’ voor ‘Ingeschakeld’ en vergeet niet rechtsonder op ‘Opslaan’ te klikken. Na het af- en aanmelden van de kassa, is de ‘openlade’-knop weg.