Combineren is het codewoord. Ondanks de snelle groei van e-commerce blijft een fysieke winkels een pluspunt voor jouw business. Door een webshop slim te combineren met een fysieke winkel versterk je jouw onderneming. In het geval van een dergelijke omnichannel aanpak is één plus één gelijk aan drie.
Online bestellen, afhalen in de winkel
Online betalingen ontvangen is vandaag niet meer weg te denken. Je bestelt vanuit je zetel producten die je in een fysieke winkel niet goedkoper kan vinden. Toch wekken online shops wantrouwen op bij een deel van de bezoekers. Wat als het ontvangen product niet aan jouw verwachtingen voldoet? Hoe kan je er zeker van zijn dat je jouw geld terugkrijgt wanneer je het retourneert? En waar moet je naartoe als jouw aankoop vroegtijdig stuk gaat?
Een fysieke winkel neemt dit wantrouwen weg. Klanten bestellen online hun product en kunnen ervoor kiezen deze op te halen. Op die manier zijn ze zeker dat het product op de foto ook echt is wat ze krijgen. Je weet ook waar je een product naartoe kan brengen als het vroegtijdig stuk gaat. En je kan je vragen persoonlijk stellen. De webshop krijgt een gezicht en een stem.
Upselling tijdens pickups
Ook voor de handelaar zijn er tal van voordelen om deze omnichannel benadering te omarmen. Jouw winkel zal een groter publiek bereiken met dank aan een nieuwe webshop. Je bent dus niet langer alleen afhankelijk van je locatie om een massa volk te bereiken.
Bovendien vormt dit extra contactpunt tijdens het ophalen een bijkomende gelegenheid om te verkopen. Een slimme indeling van jouw winkel zorgt ervoor dat klanten van jouw webshop verleid worden tot meer aankopen in de winkel. Zo kan je bijvoorbeeld alsnog bijhorende accessoires verkopen aan iemand die in jouw webshop twijfelde. De klant zal jou dankbaar zijn en jouw omzet stijgt.
Een webshop naast een fysieke winkel blijkt daardoor een gouden combinatie.
Meer opportuniteiten
Instore payments aanbieden verbetert de klantervaring. Met deze extra betalingsoptie stimuleert jouw fysieke winkel het succes van jouw online winkel. Maar omgekeerd geldt evenzeer dat een fysiek contactpunt, jouw online winkel in populariteit laat toenemen. Je haalt dus nieuwe klanten naar je winkel via de webshop en het bezoekersaantal van jouw webshop stijgt met dank aan winkel.
Je hebt niet meer nodig dan een duidelijk logo tussen de betalingsopties en jouw omzet zal stijgen. De implementatie is eenvoudig. Zie jij net zoals tal van andere ondernemers de voordelen van deze gecombineerde aanpak?