Wat moet ik doen wanneer mijn bancontact terminal niet werkt?

Jouw bancontact terminal is een veel gebruikt instrument in je zaak. Wanneer de bancontact terminal niet werkt, kan je ook niet meer verder. Je wil je bancontact zo snel mogelijk weer aan de praat krijgen zodat je terug makkelijk betalingen kan ontvangen. Op deze pagina geven we je een snelle oplossing voor de meest voorkomende problemen die je met jouw bancontact terminal kan ervaren.
Bancontact terminal reageert niet meer
Net als ieder type hardware kan ook jouw bancontact terminal vastlopen. In dat geval reageert de terminal niet of erg traag. Het probleem is vaak makkelijk te verhelpen door de terminal helemaal uit te zetten en na 60 seconden opnieuw op te starten.
- Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten.
- Controleer het batterij percentage of laadt de terminal op.
- Zet het toestel helemaal uit en weer aan.
- Voer een reset van het toestel uit.
- Werkt geen van deze oplossingen? Neem dan contact met ons op.
Bancontact terminal kan geen verbinding maken
Wanneer jouw bancontact terminal geen verbinding kan maken met het netwerk, kan je enkele dingen proberen om de verbinding weer op te starten.
- Controleer of het draadloze netwerk dat je gebruikt aanwezig is. Dat kan je eventueel met je mobiele telefoon testen. Is er geen internet? Neem contact op met je internet provider.
- Gebruik je een bekabeld netwerk? Controleer dan de kabel die de terminal met de router verbindt.
- Herstart eventueel jouw modem of router.
- Sluit de terminal helemaal af en start deze opnieuw op.
- Probeer een betaling van €0,01 door te voeren om de verbinding opnieuw te testen.
- Werken al deze stappen niet? Neem dan contact met ons op.
Foutmeldingen op jouw bancontact
Onze betaalterminals zijn uitgerust met moderne software. Dat betekent dat ze je informeren over eventuele problemen. Die informatie kan zich uiten in een foutmelding.
De software in onze toestellen kunnen een heleboel verschillende foutmeldingen geven, afhankelijk van het exacte probleem dat wordt gedetecteerd. Bekijk zeker even de handleiding van jouw specifieke toestel om de verschillende foutmeldingen en de bijbehorende oplossing terug te vinden. Heb je moeite om de foutmelding te verwijderen van het toestel? Neem dan contact met ons op.
Contactloos betalen werkt niet
Contactloos betalen is erg populair. Daarom is het interessant dat je terminal altijd in staat is om contactloze betalingen te accepteren. Weigert jouw bancontact terminal dienst en kan je geen contactloze betalingen accepteren? Deze handelingen kunnen het euvel verhelpen:
- Probeer een andere contactloze bankkaart. De gebruikte bankkaart kan defect zijn.
- Controleer of er zich geen storende apparatuur in de buurt van de kaartlezer bevindt, zoals items met een sterke magneet.
- Zet de bancontact terminal helemaal af en start het toestel opnieuw op.
- Werkt geen van deze handelingen om het probleem op te lossen? Neem contact met ons op.
Wat moet ik doen wanneer mijn bancontact terminal niet werkt?
Net als bij iedere andere computer kan het gebeuren dat je bancontact terminal dienst weigert. Het gaat meestal om een softwareprobleem dat vaak snel verholpen kan worden. In de meeste gevallen kan je enkele basisstappen overlopen om de meest voorkomende problemen te verhelpen.
- Controleer de internetverbinding
- Controleer eventuele kabels
- Controleer het batterij niveau
- Probeer een betaling door te voeren met een andere betaalkaart
- Sluit het toestel helemaal af en start het opnieuw op
Wanneer geen van deze handelingen het probleem verhelpt, kan je altijd terecht bij Easy Payments voor technisch advies. Neem contact op met onze helpdesk om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.