Opwaardeer kaarten blokkeren en activeren

Wanneer je één of meerdere kaarten wil blokkeren of weer wil activeren via de beheeromgeving, doe je dit via het tabblad Rekeningen & Passen > Passen. Selecteer de desbetreffende kaart(en). Kies vervolgens ‘Wijzig de status in…’, in dit geval ‘Geblokkeerd’. Het selecteren van kaarten werkt hetzelfde als het selecteren van gebruikers.

Om een kaart te laten werken op de kassa, moet zowel de passtatus als de rekeningstatus op ‘Actief’ staan. Als deze niet op actief staan, dan zal de kassa ‘Pas onbekend’ weergegeven.

Wanneer je jouw kaart verliest is dit natuurlijk vervelend. Maar, je verliest jouw saldo niet! Door een nieuwe betaalkaart aan te vragen kan je gewoon weer over jouw bestaande saldo beschikken. Het saldo staat tenslotte niet op de betaalkaart zelf, maar op een rekening die aan de betaalkaart gekoppeld is. Mensen die jouw kaart vinden kunnen hier echter wel transacties mee doen, dus het is van belang dat je jouw verloren kaart zo spoedig mogelijk blokkeert. Hoe doe je dit?

Stap 1. Log in op www.mijnkniponline.nl en klik op de knop ‘Blokkeren’.

Nog vragen? Laat het ons weten!

Contacteer ons

Terug naar overzicht