1. Wat zijn transactiekosten?

Met de verwerking van transacties via de betaalterminal gaan ook bepaalde kosten gespaard. Zo betaal je een bedrag per transactie voor betalingen met debetkaarten en wordt er een vast percentage van het aankoopbedrag aangerekend voor betalingen met een kredietkaart. Informeer je daarom steeds heel goed! Bij Easy Payments kan je alvast met een gerust hart op het volgende rekenen: geen transacties = geen kosten.

2. Waar kan ik het overzicht van mijn transactiekosten terugvinden?

We willen jou graag duidelijk inzicht bezorgen. Vandaar hebben we ons eigen Easy Payments portaal gecreëerd. Je kan hier op inloggen via  portal.easypayments.be.

Weet je jouw wachtwoord niet meer? 
Klik even op “wachtwoord vergeten” en je maakt zo een nieuw wachtwoord aan! Ook nieuwe gebruikers kunnen zo hun wachtwoord instellen.

Opzoek naar het portaal van jouw specifieke kaartmaatschappij?
Neem hier een kijkje!

3. Waar kan ik de factuur van mijn bestelling terugvinden?

De factuur van jouw bestelling kan je steeds in jouw mailbox terugvinden. Vragen over de facturatie? Stuur een mailtje naar [email protected]

Wanneer wordt er juist gefactureerd? 

  • Huur – per kwartaal
  • Service fee – jaarlijks

4. Hoe kan ik mijn dagtotaal afdrukken?

Een overzicht vindt je terug op de FAQ van jouw specifieke terminal. Neem een kijkje.

5. Waar bestel ik printrollen of andere accessoires?

Da’s eenvoudig! En super simpel! Via de Easy Payments webshop uiteraard! Volg eenvoudig jouw bestellingen op, via jouw account.

6. Is er een helpdesk bereikbaar?

Wat is mijn eerste trouble shooting? 

  • Als eerste raden we steeds aan om jouw betaalterminal of kassasysteem even te herstarten – compleet ontkoppelen van de stroom – het kan wonderen doen!
  • Betaling mislukt? Maar ligt het nu aan de betaalkaart in kwestie of de terminal? Test even met een andere betaalkaart!
  • Nog een andere vraag? We hebben een volledig uitgewerkte FAQ, neem zeker een kijkje!
  • Niet gevonden wat je zocht? Onze collega’s zijn 24/7 bereikbaar! Bel ons even op.

7. Wanneer gebeuren de uitbetalingen van mijn transacties?

Kaartmaatschappijen betalen steeds de volgende werkdag uit. Afhankelijk van de bank waarbij je bent aangesloten kan dit een dag langer in beslag nemen.
Opgelet! Banken nemen soms ook verlof, dan worden de gelden later uitbetaald! Wanneer dit juist is kan je op de website van de nationale bank van België terugvinden. 

8. Hoeveel transacties kunnen er met 1 papierrol geprint worden?

Ongeveer +/- 300 transacties. Uiteraard hangt dit af van hoeveel dubbele tickets of dagtotalen er gedrukt worden.
Nog printrollen nodig? Bestel ze snel en eenvoudige via de webshop! 

9. Hoe kan ik maaltijd- en ecocheques activeren?

Dit kan heel eenvoudig! Welke wens je juist te activeren? Denk hier al even over na en neem contact op met onze collega’s: wij helpen jou met plezier verder.

10. Welke cardbrands kan mijn terminal allemaal aanvaarden?

Bijzonder veel! Ontdek hier alle betaalmethoden. 


Terug naar overzicht