fbpx

Easy Payments betrouwbare partner voor dierenartsen

27.03.2020
Easy Payments betrouwbare partner voor dierenartsen

 

 

Dieter Verdonck van dierenartsenpraktijk Medeor heeft na vele jaren nog geen spijt van zijn betaalterminal

Zo’n vier of vijf jaar geleden werd dierenartsenpraktijk Medeor klant bij Easy Payment Services. De dierenartsen van Medeor houden zich bezig met het behandelen van diverse gezelschapsdieren. De voordelen van elektronisch betalen lieten zich in hun praktijk snel opmerken. Het ontvangen van betalingen verloopt sinds de ingebruikname van hun betaalterminal een stuk vlotter. Wij spraken met Dieter Verdonck over de samenwerking met Easy Payment Services.

Geen spijt van onze keuze

Wat moeten we weten over Medeor?

“Wij zijn een groepspraktijk met 4 dierenartsen. We voeren zowel eerstelijns als tweedelijns consultaties uit. De doorverwijzingen zijn op vlak van oogheelkunde, tandheelkunde en bijzondere huisdieren.

Hoe kwamen jullie bij Easy Payment Services terecht?

Destijds hebben we offertes aangevraagd bij meerdere spelers. Easy Payment Services kwam er toen voor ons als beste uit. Dat bleek achteraf een goed keuze te zijn. Alles verloopt bijzonder vlot. Gemiddeld zien we tussen de 80 en 100 patiënten per week. Dat zijn dus heel wat betalingen die moeten verwerkt worden.

Een onopvallende samenwerking en zo hoort het

Hoe verloopt de samenwerking met Easy Payment Services?

De samenwerking is onopvallend. Wat ons betreft is dat een goede zaak. We hebben hen niet vaak nodig. Dat zal dan wel een teken zijn dat ze betrouwbaar materiaal leveren.

Hebben jullie dan nog nooit problemen gehad?

De groepspraktijk gebruikt een vaste betaalterminal die aan de balie staat. Ik denk dat we daar een keer een defect aan gehad hebben. Toen kregen we heel snel een nieuw bakje. Daarnaast herinner ik me ook een update die nodig was. Die werd op voorhand helder gecommuniceerd en werd vlot uitgevoerd. We hebben in al die tijd nog nooit klachten gehad.

Waar maakt Easy Payment Services het verschil?

De zeldzame keren dat we hen nodig hebben krijgen we altijd snel en correct een antwoord op onze vragen. De bereikbaarheid is zeer goed. Ik heb het gevoel dat we op vlak van prijs-kwaliteitverhouding ook erg goed zitten bij hen.

Vlot betalingen ontvangen zorgt voor heel wat tijdswinst

Hoe heeft een betaalterminal jouw werk aangenamer gemaakt?

Ik zou al mijn collega’s elektronisch betalen sterk aanraden. Daarvoor zijn verschillende redenen. De belangrijkste reden is dat het de boekhouding een stuk eenvoudiger maakt. We besparen zo heel wat tijd op vlak van administratie. Daarnaast gaat het afrekenen veel sneller, ook daar winnen we dus kostbare tijd. Wij willen ons focussen op dierengeneeskunde en dankzij ons bakske is daar nu meer tijd voor. Elektronisch betalen aanbieden verhoogt de efficiëntie. Het is gewoon heel erg gemakkelijk.

Een ander voordeel is dat het geld veel sneller op onze rekening staat. We hoeven niet langer met ons cashgeld naar de bank. Daardoor kunnen wij dan weer sneller onze facturen betalen.

Verder is het een stuk veiliger. Wij hebben vandaag nog nauwelijks cashgeld in onze praktijk. We moedigen elektronisch betalen aan bij onze patiënten. We weigeren geen cash maar hebben ondertussen wel een sterke voorkeur voor bancontact.

Waarom moeten andere dierenartsen volgens jou voor Easy Payment Services kiezen?

Wij ervaren onze onopvallende samenwerking als zeer positief. Onze focus kan volledig liggen op dierengeneeskunde. Tegelijk is het geruststellend te weten dat we op Easy Payment Services kunnen rekenen als er een probleem zou zijn en dat dit dan snel verholpen wordt.

Of Easy Payment Services de beste van het land is weet ik niet. Maar wij hebben in ieder geval nog nooit spijt gehad van onze samenwerking. De prijs-kwaliteitverhouding, de communicatie en de service zitten gewoon erg goed.

Een hogere omzet

Wat moeten andere dierenartsen nog weten?

Veel winst maken is nooit ons bedoeling geweest. Goed werk leveren is onze prioriteit. We merken echter dat elektronisch betalen omzet verhogend werkt. Klanten betalen nu vlotter dan voordien. Dat was niet het oorspronkelijke doel maar het gebeurde wel. De klanten betalen sneller. Ze zien het cashgeld niet uit hun portefeuille verdwijnen en daarom kijken ze geloof ik minder kritisch naar hun uitgaven.

Ben jij ook geïnteresseerd in een betaalterminal voor jouw praktijk? Neem dan zeker contact met ons op!

Nog vragen? Laat het ons weten!

Contacteer ons